Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Ψηφιακά «παιχνίδια πολέμου» μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας


Παρά τη ρητορική «ειρήνης, φιλίας και συνεργασίας» μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών, η «θερμοκρασία» στα μέτωπα του κυβερνοπολέμου και της κυβερνοκατασκοπείας μεταξύ των δύο χωρών φαίνεται να αυξάνεται, με την Κίνα να ετοιμάζεται να διεξάγει τα πρώτα της «ψηφιακά» παιχνίδια πολέμου.



Όπως ανακοινώθηκε από το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, η άσκηση, που θα λάβει χώρα στην περιοχή της Εσώτερης Μογγολίας, θα «δοκιμάσει νέους τύπους δυνάμεων μάχης, περιλαμβανομένων μονάδων που χρησιμοποιούν ψηφιακή τεχνολογία εν μέσω προσπαθειών προσαρμογής στον πληροφοριακό πόλεμο».

«Θα πρόκειται για την πρώτη φορά που μια άσκηση του κινεζικού στρατού επικεντρώνεται σε μάχιμες δυνάμεις που περιλαμβάνουν ‘ψηφιοποιημένες’ μονάδες, μονάδες ειδικών επιχειρήσεων, αεροπορία στρατού και μονάδες ηλεκτρονικών αντιμέτρων» συμπληρώνεται σχετικά.
Το θέμα της κυβερνοασφάλειας θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα θέματα συζήτησης μεταξύ του Μπαράκ Ομπάμα και του Κινέζου προέδρου, Σι Τζινπίνγκ, στη συνάντησή τους στην Καλιφόρνια κατά την επόμενη εβδομάδα, καθώς η Ουάσινγκτον ανησυχεί όλο και περισσότερο για την έκταση των εισβολών Κινέζων χάκερ.


Από πλευράς των ΗΠΑ, στο Πεντάγωνο αναπτύσσεται το αποκαλούμενο Plan X: πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο θα διευκολύνει τη διεξαγωγή κυβερνοπολέμου, καθιστώντας τον «παιχνίδι»- για την ακρίβεια, παραπέμπει σε ταινίες με χάκερ ή επιστημονικής φαντασίας, ή ίσως κάποια μοντέρνα εφαρμογή από τη Σίλικον Βάλεϊ. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Wired, στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχεδιαστές που έχουν εργαστεί για την Apple, αλλά και στην κινηματογραφική μεταφορά των…Transformers.

Το Plan X αποτελεί πρόγραμμα της DARPA και ουσιαστικά αποτελεί ένα σύστημα «διαχείρισης» κυβερνοπολέμου, σε επίπεδα ευκολίας χειρισμού ηλεκτρονικού παιχνιδιού- πέρα από την «εποχή των χάκερ».  Όπως είπε η Αράτι Πραμπχακάρ, διευθύντρια της DARPA, τον περασμένο μήνα, «το Plan X είναι ένα πρόγραμμα το οποίο σκοπεύει στην ανάπτυξη της τεχνολογικής υποδομής που θα επιτρέψει στις κυβερνοεπιθετικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν από τον κόσμο όπου βρισκόμαστε σήμερα…σε ένα μέλλον όπου ο κυβερνοπόλεμος είναι μία δυνατότητα, όπως και τα άλλα όπλα». Κατά την DARPA, εφόσον ο κυβερνοπόλεμος γίνεται «ρουτίνα», το ψηφιακό πεδίο μάχης πρέπει να είναι εύκολο στην πλοήγηση, όπως το περιβάλλον ενός smartphone ή ενός παιχνιδιού.

Όπως λέει στο Wired ο Νταν Ρέλκερ, ειδικός κυβερνοασφαλείας που εργάζεται για την DARPA και από τον οποίο προήλθε η ιδέα για το πρόγραμμα, «σκεφτείτε ότι παίζετε World of Warcraft, και έχετε αυτό το σπαθί, +5 ή κάτι τέτοιο. Δεν ξέρετε απαραίτητα τι ξόρκια χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχτεί αυτό το σπαθί, σωστά; Απλά ξέρετε ότι έχει αυτά τα στατιστικά και σε βοηθάει με αυτό τον τρόπο. Είναι το ίδιο σκεπτικό. Δεν χρειάζεστε τις τεχνικές λεπτομέρειες» επισημαίνει σχετικά. Ο Ρέλκερ συνεργάστηκε με ανθρώπους της βιομηχανίας gaming για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Σκοπός του, όπως επισημαίνει, είναι η δημιουργία ενός ολόκληρου «οικοσυστήματος» γύρω από το Plan X. Κατά την άποψή του, οι ΗΠΑ δεν θα έχουν ποτέ αρκετούς χάκερ για να σταματήσουν τους online εχθρούς τους- η μόνη λύση είναι η καινοτομία. «Ο κυβερνοπόλεμος δεν είναι πόλεμος ανθρώπων, αλλά τεχνολογίας» λέει σχετικά. «Η πρόσληψη πολλών ανθρώπων σε ένα χώρο με μηχανήματα που λειτουργούν με την ταχύτητα του φωτός απλά δεν έχει και πολλή λογική».
http://ntokoumentagr.blogspot.gr