Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

Το μεγάλο παράπονο του Μίκη

0D0211D4C31D779BE192D1A05E999524
Τις άγνωστες επιθυμίες του αλλά και το παράπονό του εκφράζει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Real News ο Μίκης Θεοδωράκης, με αφορμή την επικείμενη πρεμιέρα της παράστασης που αφορά τη ζωή του στο Badminton.
Όπως δηλώνει «κατόρθωσε να έχει την απόλυτη σχέση με την τέχνη και ειδικά με τη μουσική. Όμως οι συνθήκες ήταν τέτοιες που δεν κατάφερα να δώσω σε αυτόν τον τομέα όσα ήθελα και μπορούσα να δώσω.
Τώρα, εκ των υστέρων διαπιστώνω ότι θα μπορούσα να ελαττώσω, χωρίς ηθική βλάβη, την αφοσίωσή μου στο χρέος ολοκληρώνοντας την προσφορά μου στην τέχνη.
Έτσι, θα φύγω γεμάτος με μια θάλασσα μουσικής που έχω μέσα μου και που τη θυσίασα χωρίς να μπορέσω να πραγματοποιήσω ούτε το 10% των οραμάτων μου για το μέλλον της ανθρώπινης κοινωνίας. Η βία τελικά αποδείχτηκε πιο δυνατή από τους αμέτρητους αγώνες και τις θυσίες των ανθρώπων. Και για μένα ολέθρια».
Ο Μίκης Θεοδωράκης εκφράζει και το παράπονό του για το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του έργο του παραμένει ακόμη και σήμερα άγνωστο.
«Εκανα τα πάντα γι' αυτόν τον σκοπό. Κάποτε τον πλησίασα. Όμως άγριοι άνεμοι με απομάκρυναν. Ήταν άδικο για μένα και νομίζω και για τους άλλους. Άλλωστε, τα πνευματικά δώρα που προσέφερα ήταν λίγο ως πολύ γνωστά. Δεν είναι όμως κρίμα ότι το μεγαλύτερο μέρος, ίσως το 80% του δημιουργικού μου έργου που βρίσκεται αρχειοθετημένο (κατά τον καλύτερο ομολογουμένως τρόπο) στη Βιβλιοθήκη Βουδούρη, στο Μέγαρο Μουσικής, παραμένει ουσιαστικά άγνωστο και αναξιοποίητο;».
NewsBeast