Του Γιώργου Ανδρή
andris@pegasus.gr
Αποθαρρυντικά είναι τα πρώτα δείγματα που καταγράφουν οι ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας καθώς μόλις 2 ημέρες κράτησε η αυξημένη προσέλευση ιδιοκτητών ανασφάλιστων ΙΧ...
Ειδικότερα και παρά το γεγονός πως από τις 15 Απριλίου έληξε και επίσημα το τελεσίγραφο της κυβέρνησης στους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων πολύ μικρό μέρος αυτών έσπευσαν να τα ασφαλίσουν ώστε να γλιτώσουν τα βαριά πρόστιμα.
Σύμφωνα μάλιστα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Η» μόλις το 10% των περίπου 1 εκατ. ανασφάλιστων οχημάτων ασφαλίστηκαν ενώ οι υπόλοιποι δεν προέβησαν σε καμία απολύτως ενέργεια. Παράλληλα ένα αλαλούμ επικρατεί μεταξύ ΓΓΠΣ και Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών όσον αφορά στις διασταυρώσεις στοιχείων με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε «εμβρυακό» επίπεδο...
Από την άλλη μεριά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς αναφέρουν στην «Η» πως όσο το θέμα διατηρήθηκε στην επικαιρότητα δηλαδή για περίπου 3 ημέρες η αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων ήταν πολύ υψηλή. Τώρα μία εβδομάδα μετά την εφαρμογή της νομοθετικής τροπολογίας για τα ανασφάλιστα οχήματα και των καθυστερήσεων αποστολής των ειδοποιητηρίων κανείς πλέον δεν ασχολείται με το θέμα...
Μάλιστα όπως επισημαίνουν και στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς πολλοί είναι εκείνοι που θα αγνοήσουν παντελώς το ειδοποιητήριο και επειδή έχουν και άλλη χρέη στις εφορίες περιμένουν την συνολική ρύθμιση των χρεών τους με τη νέα νομοθεσία που θα κατατεθεί και θα ψηφιστεί πριν το Πάσχα.
Επίσης τονίζουν με έμφαση πως οι Αστυνομικές Αρχές είναι αδύνατον να επισκέπτονται ένα τόσο μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών που διατηρούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα ώστε να παραλαμβάνουν τις πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας καθώς θα ξεκινήσει ένα κυνηγητό σαν το σκύλο με τη γάτα...
Βέβαια υπάρχει και ένα σεβαστό ποσοστό ιδιοκτητών οχημάτων που τα διατηρούν ανασφάλιστα και σταθμευμένα εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας ή εξαιτίας της ανεργίας ή άλλων οικονομικών δυσχερειών.
Ο νόμος πάντως δεν εξαιρεί κανέναν απολύτως ούτε εμπόρους, ούτε εταιρείες ενοικιάσεων, ούτε ανέργους, ούτε αρρώστους και γενικότερα ότι έχει πινακίδες κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο...
Πάντως οι έμποροι πρώτοι άνοιξαν τον χορό των καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας και στα τέλη Οκτωβρίου θα λάβουν τη σκυτάλη οι εταιρείες ενοικιάσεων οχημάτων. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων ο στόλος των δύο κλάδων υπερβαίνει τις 750.000 αυτοκίνητα!
Προμηνύεται νέο έλλειμα στο κρατικό προϋπολογισμό του 2013 από την προείσπραξη των Τελών Κυκλοφορίας και σύμφωνα με εκτιμήσεις θα υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ...
πηγη