Η Golden
Spike, στο προσωπικό της οποίας συμπεριλαμβάνονται πρώην στελέχη της
NASA, σκοπεύει να αρχίσει κάποια στιγμή να προσφέρει εμπορικές πτήσεις
προς της Σελήνη, αποσκοπώντας κυρίως σε κυβερνήσεις, που θα είναι σε
θέση να πληρώσουν το «εισιτήριο», ύψους 750 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα σχέδια που ανέπτυξε για τη σεληνάκατό της, υπό το…ιδιαίτερο όνομα Pumpkin (Κολοκύθα) αποκάλυψε η ιδιωτική εταιρεία Golden Spike Company. Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι το στρογγυλό της, δύο «επιπέδων» σχήμα- ένα για το σκάφος/ άκατο προσελήνωσης και ένα για την επάνοδο σε τροχιά.
Παρά το ότι αυτή τη στιγμή τα σχέδια επιστροφής στη Σελήνη φαντάζουν εξαιρετικά αμφίβολα όσον αφορά την πιθανότητα πραγματοποίησής τους, το Pumpkin αξιολογήθηκε από την Northrop Grumman, η οποία το βρήκε λειτουργικό/ βιώσιμο, ενώ παράλληλα επεσήμανε ότι το σκάφος θα έπρεπε να χρησιμοποιεί μη κρυογενικά διατηρούμενα καύσιμα- κάτι που σημαίνει όχι υγρό υδρογόνο ή άλλου είδους καύσιμα τα οποία θα πρέπει να διατηρούνται υπό χαμηλές θερμοκρασίες.
Η Golden Spike, στο προσωπικό της οποίας συμπεριλαμβάνονται πρώην στελέχη της NASA, σκοπεύει να αρχίσει κάποια στιγμή να προσφέρει εμπορικές πτήσεις προς της Σελήνη, αποσκοπώντας κυρίως σε κυβερνήσεις, που θα είναι σε θέση να πληρώσουν το «εισιτήριο», ύψους 750 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Northrop Grumman εξέτασε το αν το Pumpkin πληρούσε τις προϋποθέσεις
για ένα χαμηλού κόστους και υψηλής απόδοσης σκάφος για αποστολές στη
Σελήνη, αναπτύσσοντας παράλληλα νέα κριτήρια ελέγχου που ανταποκρίνονται
στην εξέλιξη των σχετικών τεχνολογιών από την ολοκλήρωση του
προγράμματος «Απόλλων» μέχρι σήμερα.
Στο πλαίσιο του προγράμματος
βρέθηκε πως, αν και τα κρυογενικά διατηρούμενα καύσιμα συνεπάγονται
υψηλότερες επιδόσεις, είναι πιο δύσκολο να αποθηκευτούν για μία αποστολή
τέτοιου είδους σε σχέση με τα καύσιμα που χρησιμοποιήθηκαν στο
πρόγραμμα «Απόλλων». Επίσης, στα πλεονεκτήματα του «Pumpkin»
συμπεριλαμβάνοεται ο πρωτοποριακός, οικονομικός σχεδιασμός του.
πηγη
http://ntokoumentagr.blogspot.gr