Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Έρχεται η δικτυακή παιχνιδοπλατφόρμα Mozilla-Epic


Mozilla-Epic 


4 ημερες. Μόλις τόσες χρειάστηκαν, προκειμένου να γίνει επιτυχώς η μεταφορά της Ανοιχτού Κώδικα πλέον μηχανής παιχνιδιών Unreal Engine 3, στον Firefox.

Και τι σημαίνει αυτό; Μα πως η δύναμη της HTML 5 και της WebGL που υποστηρίζει και αναπτύσσει πλήρως η Mozilla φέρνει άλλες διαστασεις σε ότι ως τώρα ονομάζαμε desktop η πλατφόρμα. Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι χρήστες προτιμούν δικτυακές λυσεις πλέον, αντί για εγκατεστημένες εφαρμογές στο desktop και σίγουρα αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό για τα παιχνίδια. Και σίγουρα η Mozilla, συγκαταλέγεται στην κορυφή της λίστας αυτών που μπορούν να προσφέρουν πλήρεις λύσεις σε όλα αυτά τα θέματα.


Ας τα πάρουμε όμως με την σειρά, καθώς όλα αυτά δεν έγιναν και δεν υλοποιούνται από την μια ημέρα στην άλλη. Ίσως οι πιο εμφανείς ενδείξεις ήταν με την εμφάνιση και την ανάπτυξη του Mozilla Marketplace. Μικρά δείγματα αυτών με την μορφή μικρο-παιχνιδιών και μικρο-εφαρμογών ακολούθησαν και στη συνέχεια ακολούθησε το FirefoxOS, για φορητές συσκευές, τ’ οποίο μάλιστα σύντομα θα το έχουμε και σε πλήρη web μορφή, μέσα από τον browser μας.

Και ενώ άπαντες (εντάξει, όχι όλοι), πανηγυρίζουν ακόμα για το Steam και την είσοδο του στο Linux και πολλοί το παρουσιάζουν ως κάτι ανυπέρβλητο και μοναδικό (έλεος βρε παιδιά), έρχονται απαντήσεις πολύ πιο συγκεκριμένες και ουσιαστικές (και σίγουρα πιο προσιτές, φτηνές και δωρεάν) που ταράζουν τα νερά και εκτοξεύουν τον ανταγωνισμό στα μέγιστα και μάλιστα με πολύ πιο ξεκάθαρες λύσεις και διαδικασίες, οι οποίες έχουν υπόβαθρο και δεν προσβλέπουν στην άρπα-κόλα δουλειά κάποιων άλλων οι οποίοι βέβαια έχουν ως σκοπό το κέρδος και απώτερο ιδανικό τον πλουτισμό (ναι Valve, για εσένα λέμε).

Σίγουρα η σημερινή (28/3/13) ανακοίνωση της Mozilla για την συνεργασία της με την Epic Games (η δημιουργός πασίγνωστων τίτλων, όπως το Gears of War),τ για την πλήρη και επιτυχή μεταφορά της μηχανής παιχνιδιών Unreal Engine 3 στον Firefox, θα κάνει πολλούς να ανησυχούν και εμάς, του χρήστες, να τρίβουμε τα χέρια μας!

Αυτό πρακτικά, σημαίνει πως με αρχή τους υπολογιστές και λίγο πιο μετά smartphones και tablets, θα μπορεί όλος ο κόσμος να παίζει παιχνίδια μέσω του browser του, χωρίς να χρειάζεται εγκατάσταση στον υπολογιστή/τηλέφωνο/tablet, ενώ σίγουρα τα περισσότερα από αυτά θα είναι δωρεάν.

Mozilla-Epic2Mozilla-Epic1
Τεχνικά, για την πλήρη ολοκλήρωση όλου αυτού, το θέμα επικεντρώνεται αφ’ ενός στην ταχύτητα των συνδέσεων (μην βλεπετε την ελλάδα, στις υπόλοιπες προηγμένες χώρες του κόσμου, τα 50mb, είναι κάτι δεδομένο εδώ και χρόνια και σε πολύ καλύτερες τιμές ακόμα και από αυτές που στην ελλάδα δίνει καποιος για… 2mb!) και βέβαια από το hardware και πιο συγκεκριμένα από κάρτες γραφικών.
Αυτό επειδή, την συγκεκριμένη στιγμή, οι webGL εφαρμογές απαιτούν κάποιον παραπάνω χρόνο φόρτωσης και η λύση που υπάρχει είναι πως σε συστήματα με γρήγορες συνδέσεις θα φορτώνονται γραφικά με μεγαλύτερες αναλύσεις, ενώ σε αυτά με χαμηλές ταχύτητες, αυτομάτως θα πέφτει η ανάλυση ώστε να μην υπάρχουν μεγάλοι χρόνοι αναμονής.
Συγχρόνως,αυτό θα ευχαριστήσει και πολλοίς δημιουργούς/προγραμματιστές, καθώς θα είναι εύκολα υλοποιήσιμη η μεταφορά παιχνιδιών (μα και εφαρμογών) στο web και άμεσα προσβάσιμα από όλους τους ανθρώπους, αντίθετα με τα ως τώρα δεδομένα.


 Ένα πρώιμο δείγμα αυτών, με τις τεχνολογιες WebGL και HTML 5, είναι το παιχνίδι BananaBread (game demo). Το demo δείχνει πως τα high-end παιχνίδια μπορούν εύκολα να μεταφερθούν σε JavaScript και WebGL διατηρώντας παράλληλα μια εξαιρετικά ευέλικτη, οπτικά συναρπαστική 3D gaming εμπειρία.
Μάλιστα, δίνει και τις σχετικές οδηγίες, για το πως οι προγραμματιστές η όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να δοκιμάσουν την τελευταία έκδοση του BananaBread, με peer-to-peer και multiplayer WebRTC technology και JavaScript performance improvements. Το BananaBread λειτουργεί σε όλους τους browsers που υποστηρίζουν WebGL:



πηγη